سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :7
کل بازدید :29684
تعداد کل یاداشته ها : 39
103/2/6
11:47 ع
رژیم حاکم بحرین در راستای سرکوب اعتراضات مردمی، به سوزاندن مساجد در مناطق مختلف این کشور روی آورده است.
  
  
خاطره مسلمانان صدر اسلام را زنده کردید و صدق و اراده و فناء فی الله را حتی بیش از آنان به نمایش گذاشتید، آنان به نفس پیامبر و نزول پیاپی آیات قرآن دل را گرم و جان را تازه می‌کردند اما شما چه؟! حقاً خلوص و تقوا را مجسم کردید و...


  
  


 در درس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مطرح شد؛
راه‌های جلوگیری از تسلط شیطان با توجه به حدیث امام جعفر صادق (ع)

  
  

نامگذاری سال جدید شمسی از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهاد اقتصادی"، با استقبال اقشار مختلف مردم در سراسر ایران اسلامی روبرو شده است. 
  
 
به گزارش ایرنا، مردم خوش ذوق و سلیقه ایران با ارسال پیامک هایی استقبال و شادکامی خود را از این نامگذاری مناسب اعلام کرده و یکدیگر را به تلاش و همکاری برای اجرایی شدن این تفکر شایسته، تشویق می کنند.
برخی از این پیامک ها به قرار زیر است:

 

* از لطف خدا به دل نمادی داریم - بر دفع بدی چراغ و هادی داریم
در سال جهاد اقتصادی گوییم - عشق است که رهبری جهادی داریم

* امروز دلم نوید شادی داده - انگیزه اردوی جهادی داده
امروز امیر جبهه خوبی ها - فرمان جهاد اقتصادی داده

* در سال جهاد اقتصادی - با لطف خدا رسیم به خودکفایی
یا رب تو مددنما به ایران - تا آنکه شود پیروز بر کفر جهانی

* فرموده رهبری است سال جاری - نامیده شده جهاد اقتصادی

و.... 


  
  
در راستای اقدامات نژاد پرستانه و تبعیض آمیز کشورهای غربی نسبت به مسلمانان، یک زن مسلمان آمریکایی طی سفر خود به سن خوزه کالیفرنیا، مجبور به خروج از هواپیما بدون هیچ دلیل موجهی شد.
 
 
به گزارش رحماء "ایروم عباسی" فارغ التحصیل دانشگاه سن دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، یکی دیگر از قربانیان اقدامات تبعیض نژادی دولت آمریکا است. وی تنها به دلیل ناراحتی عده ای از مسافران هواپیما از حضور وی، مجبور به خروج از هواپیما شد.
 
عباسی در این خصوص گفت: من برای ادامه تحقیقات خود برای پایان نامه ام قصد سفر به سن خوزه را داشتم که خلبان هواپیما با این بهانه که عده ای از مسافران از حضور من در هواپیما ناراضی هستند، مرا از هواپیما به بیرون راند و گفت که باید با پرواز بعدی به سن خوزه بروم.
 
گفتنی است جمعیت های اسلامی این واقعه اهانت آمیز را محکوم کرده و از پلیس هواپیمایی آمریکا خواستند تا نسبت به این اقدام تبعیض آمیز، از این زن مسلمان عذرخواهی کنند.

  
  

 

بسیاری از مردم در تعطیلات نوروز به مناطق خوش آب وهوا سفر می کنند و در این میان برخی ترجیح می دهند تا ضمن دیدار از مناطق دوران دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان، شهدا و فرهنگ ایثار و رشادت را مرور کنند.

شوخ طبعی رزمندگان قسمتی از فرهنگ گسترده و غنی دوران دفاع مقدس را در برمی گیرد، به همین مناسبت در روزهای نوروز که ایام شادی و سرور است و مردم در تعطیلات سال نو در قالب کاروان های راهیان نور به یادمان ها و مناطق هشت سال دفاع مقدس سفر می کنند، خاطرات شیرین و مطالب طنزی را که دلاورمردان این سرزمین آفریدند، بازخوانی می کنیم.


  
  
پوستر جالبی از تبلیغات رهبری انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری دیدم که به نظرم جای تامل زیادی دارد.

در این پوستر همان طور که می‌بینید نوشته شده: "حکومت اسلامی آن حکومتی است که مردم را به فکر کردن دعوت می‌کند و هدایت ذهن مردم را بر عهده  می‌گیرد."

هر چند نمی‌دانم این جمله از چه کسی روی پوستر چاپ شده اما به احتمال قوی نقل قولی از آیت الله خامنه‌ای است که در آن برهه زمانی، یعنی اواسط دهه 60 مبنا و ذات حکومت اسلامی را "تفکر و هدایت ذهن" دانسته‌اند.

این تقدم فکر و اندیشه بر تجربه گرایی که محصول سیطره اندیشه پوزیتیویستی بر گروهک‌ها از جمله نهضت‌آزادی، مجاهدین و جبهه ملی بود از این حیث جلب توجه می‌کند که امروز همین آقایان عرفی‌گرای برآمده از سکولاریسم خشن الحادی در تناسب دین و ایدئولوژی، شعار اندیشه‌ورزی می‌دهند و جریان مقابل را متهم به اقتدارگرایی عملی و ذهنی می‌کنند بی‌آنکه نیم‌نگاهی به گذشته سیاه خود در تجسم گرایی صرف برای جوانان بیاندازند.

این پوستر قدیم زمانی بودن اندیشه‌ورزی و هم‌چنین قائلیت رهبری به افزایش تفکر در مردم را نشان می‌دهد در برهه‌ای که خط سه‌ای‌ها حیات خود و انقلاب را در فضای بسته عقلی می‌دانستند و راه اندیشه را بسته و یا آن را هم‌چون دین کانالیزه به مردم منتقل می‌کردند.

واینجاست که کلام شلایر ماخر در خصوص خیانت بزرگ‌تر دزدان اندیشه به بشر نسبت به کشتار دست جمعی مردم عینیت پیدا می‌کند.


  
  

شاید در تصور اولیه اینگونه تلقی شود که حمله به اخراجی‌ها به دلیل مسائل سیاسی و موضوع این فیلم است اما اصطلاحات پیدا و پنهان نشانگر آن است که یک کانون توطئه در بدنه سینما شکل گرفته تا به هر قیمتی اجازه ندهد یک فیلم دفاع مقدس و از آثار نیروهای ارزشی، رکورددار تاریخ سینمای ایران شود.


  
  
محمد مهدی تهرانی:

*مقدمه

بی‏تعارف این یک نقد جدی به جریان ارزش‌گرا است که با سخنان و مواضع رهبر انقلاب سطحی برخورد می‏کند. کمتر مواضع رهبری مورد تجزیه و تحلیل قرار می‏گیرد یا مبنای آسیب‏شناسی و طرح‏ریزی‏های جدی و مبنایی می‏شود. عمدتا این گونه است که بیانات ایشان در مقطعی گذرا تنها تکرار یا نهایتا تأیید می‏شود و خیلی زود هم به فراموشی سپرده می‏شود و این اصلا سنت پسندیده و مطلوبی برای آنان که ادعای ولایت‌مداری دارند، نیست.


  
  
   1   2   3      >